MER ENERGI: Går du ofte gjennom dagen med smale øyne og et gjesp på lur? Kosttilskuddet Polarin med fiskeprotein inneholder ingredienser som vitamin B12 og magnesium. Disse bidrar til å redusere trøtthet og utmattelse.

10 grunner til at du alltid er trøtt og sliten

Det er ikke bare mangel på søvn som gjør deg trøtt. Det kan være helt andre grunner.

Bor du i Norge og har bikket 44 år, har du kommet til det tyngste året i livet ditt, viser en internasjonal levekårsundersøkelse. Det er da midtlivskrisen rammer de aller fleste her til lands.

Og er du i tillegg kvinne i tidsklemma som higer etter å være god mor, sexy elskerinne, effektiv på jobben og ha et hjem på stell, så er det kanskje ikke så rart at trøttheten og motløsheten kommer og tar deg. Men du trenger ikke gå rundt å være sliten.

Enkle grep for å endre vaner

Først og fremst, lær deg å si nei og sett av litt tid til deg selv.

For det andre, spis fornuftig og få i deg næringsstoffer som gjør at kroppen fungerer som den skal. Et kosttilskudd kan være riktig for deg som syns det er vanskelig å spise variert når tiden ikke strekker til.

I det norskproduserte kosttilskuddet Polarin får du sunne fiskeproteiner, styrkende magnesium fra havet, mangan, vitamin B6 og vitamin B12. Dette er ingredienser som bidrar til å redusere tretthet, gir mer energi og tar vare på musklene og styrken.

Nå kan du prøve Polarin GRATIS i 60 dager. Bestill her!

9 grunner til at du bør prøve kosttilskuddet Polarin
  • Lakseprotein bidrar til å opprettholde muskelmasse
  • Lakseprotein bidrar til vekst i muskelmasse
  • Magnesium bidrar til normal muskelfunksjon
  • Mangan bidrar til normal dannelse av bindevev
  • Lakseprotein bidrar til å opprettholde normale knokler
  • Vitamin B6 bidrar til normal omsetning av protein og glykogen
  • Vitamin B6 og B12 bidrar til å redusere tretthet og utmattelse
  • Magnesium bidrar til normal energiomsetning
  • Selen bidrar til immunsystemets normale funksjon

Ti (u)vaner som stjeler energi

Så er det på tide å ta en ekstra kikk på dine egne (u)vaner. Du vet det kanskje ikke selv, men dette kan være en del av årsaken til at du føler deg trøtt og sliten. Det skal heldigvis ikke så mye til for å gjøre endringer og få energien tilbake.

Dette blir du sliten av:

  1. Hopper du over frokosten? Kroppen forbrenner hele døgnet, også når man sover. Å jobbe fram til lunsj uten å fylle på med energi, kan gjøre deg slapp, trøtt og lite produktiv.
  2. Dropper du treningen? Er du for sliten til å trene, så gjør det likevel. Over tid får du mer energi av å bevege deg.
  3. Er du dehydrert? Drikker du for lite vann kan du føle deg trøtt og lei. Ha en vannflaske på pulten mens du jobber.
  4. Spiser du sjeldent? Hyppigere måltider sørger for jevnt blodsukker hele dagen. Da slipper du gå i kjelleren og tære på reservelageret, samtidig som humøret holdes oppe. Spis hver 3-4 time, sier ekspertene.
  5. Drikker du for mye kaffe? Ekspertene anbefaler maks tre kopper kaffe per dag. Andre ber deg kutte kaffen helt om du vil ha mer energi. Koffein i store mengder kan gjøre deg rastløs, stresset og tappe deg for energi. Men moderate mengder, kan være sunt.
  6. Er du stresset? Stress stjeler energi. Prioriter viktige oppgaver, ta velfortjente pauser og lær deg å si nei, er noen råd for å stresse mindre, påpeker ekspertene.
  7. Får du i deg riktig næring? Kroppen trenger sin dose av proteiner, mineraler og vitaminer. Fisk, grønnsaker, korn og melk skal alle på lista. Mangel på f.eks vitamin B6 og B12 kan gjøre deg trøtt. Mangel på jern kan også gjøre deg slapp.
  8. Er det rotete på arbeidsplassen din? En rotete kontorpult kan gjøre deg utmattet. Du blir dårligere til å fokusere, viser en studie.
  9. Drikker du alkohol før du legger deg? Du tenker kanskje at et par glass vin hjelper deg med å sovne raskere. Problemet er at søvnkvaliteten påvirkes og du kan føle deg trøtt, selv etter åtte timer under dyna.
  10. Sjekker du Facebook og epost før du skal sove? Lyset fra mobilen aktiverer hjernen og gjør deg mer våken. Det kan gi dårligere søvnkvalitet og over tid påvirke din evne til å lære, mener forskerne.

Kjenner du deg igjen? De aller fleste gjør én eller flere av disse energityvene i hverdagen.

Ingrediensene i Polarin kan bidra til mer energi. Få velkomstpakken gratis

Tilskudd av vitamin B6 og B12

I perioder har vi alle mye på plakaten som gjør at fokus på fornuftig livsstil og optimalt kosthold kommer i bakhånd. Rett sammensetning av næringsstoffer gir det beste utgangspunktet for å komme seg gjennom hektiske hverdager. Mer energi gir rom for endring.

Vitaminene B6 og B12 og mineralet magnesium har dokumentert effekt på at de bidrar til å redusere tretthet og utmattelse, og du finner de alle i kosttilskuddet Polarin.

Polarin har ingredienser som bidrar til styrke og energi:

  • Konsentrerte fiskeproteiner – for muskelvekst – og bevaring
  • Naturlig magnesium  – for muskelfunksjonen
  • Mangan – for bindevev og smidighet
  • Selen – en av kroppens kraftigste antioksidanter
  • Vitamin B6 og vitamin B12 – for mer energi

Kosttilskuddet Polarin og små endringer i egne vaner kan bidra til at du gir hverdagen et lite løft og føler deg mindre sliten. Da trenger det heller ikke være så tungt å fylle 44 år.