VIKTIG FOR OVERSKUDDET: Det er dokumentert at vitamin B12 bidrar til å redusere trøtthet og utmattelse.

Derfor er vitamin B12 viktig for deg!

Vitamin B12 er «supervitaminet» kroppen ikke kan lage selv, som er viktig for mange av kroppens funksjoner og tar vare på energien!

Vitamin B12 bidrar blant annet til å ta vare på immunforsvaret, overskuddet og nervesystemet – og er helt nødvendig for opprettholdelse av normal nervefunksjon og dannelse av blodceller. Derfor er tilstrekkelig inntak viktig. For noen kan et kosttilskudd supplere det daglige kostholdet – slik at B12-lagrene fylles opp. I kosttilskuddet Polarin får du vitamin B12 – i tillegg til en rekke andre viktige vitaminer, mineraler og proteiner.

Nå kan du prøve Polarin gratis i 60 dager. Bestill her!

Dette gjør B12-vitamin for kroppen

I en hektisk hverdag er det nødvendig å ha et sunt og sammensatt kosthold. Et av de viktigste vitaminene voksne og eldre trenger er B12 – også kjent som kobalamin.

Vitamin B12 er ett av de totalt åtte vannløselige B-vitaminene. Kroppen kan ikke lage dette vitaminet selv, og vi må få det i oss via kosten. Vitamin B12 har en rekke viktige funksjoner i kroppen, og bidrar til alt fra å redusere trøtthet og utmattelse til å opprettholde immunforsvaret. Det er også viktig for normal dannelse av røde blodlegemer og nervesystemets funksjon.

Her får du listen over alle funksjonene vitamin B12 har i kroppen:

• Vitamin B12 bidrar til normal energiomsetning
• Vitamin B12 bidrar til nervesystemets normale funksjon
• Vitamin B12 bidrar til normal hemocysteinomsetning
• Vitamin B12 bidrar til normal psykologisk funksjon
• Vitamin B12 bidrar til normal dannelse av røde blodlegemer
• Vitamin B12 bidrar til immunforsvarets normale funksjon
• Vitamin B12 bidrar til å redusere trøtthet og utmattelse
• Vitamin B12 spiller også en rolle i celledelingsprosessen

Vitamin B12 i kosten

Du finner vitamin B12 hovedsakelig kun i animalske matvarer som blant annet lever, oksekjøtt, svinekjøtt, egg og fet fisk. Det finnes ikke i frukt og grønnsaker.

Et sunt og variert kosthold inneholder som regel tilstrekkelige mengder, men veganere og vegetarianere må være særlig påpasselige med å få i seg tilstrekkelig med vitamin B12. Også hos eldre med dårlig appetitt og hos personer med et lite variert kosthold kan det være behov for et tilskudd. Er du usikker, så sjekk med legen din.

Helsedirektoratet anbefaler et daglig inntak av 2 mikrogram for både voksne menn og kvinner.

Polarin med vitamin B12

Gjør som tusenvis av andre – prøv kosttilskuddet Polarin med vitamin B12 – i tillegg får du viktige næringsstoffer som magnesium, selen, mangan og sunne proteiner fra norsk fisk.

Dette er et kosttilskudd spesielt satt sammen for deg som føler at kroppen er støl og sliten og trenger overskudd. Polarins ingredienser bidrar blant annet til å ta vare på muskler, bevegelse og gi mer energi. Det fins ingen andre kosttilskudd på markedet med denne unike sammensetningen.

Akkurat nå kan du prøve Polarin GRATIS* i 60 dager.